W przypadku opon samochodowych kwintesencją jest między innymi stan bieżnika. Od niego to zależy, czy możemy zostać dopuszczeni do jazdy pojazdem. Jeśli bieżnik jest niesłychanie starty w zasadzie mówimy, że pojazd jeździ na „łysych oponach”. Wtedy auto nie powinno wyjeżdżać na drogę, albowiem stwarza niebezpieczeństwo również dla innych kierowców, jak i dla samego siebie. Zatem w przypadku startego bieżnika należy wymienić opony na oryginalne. Co prawda tak nazwany „niedzielny kierowca” nie zna tego kłopotu, gdyż sporadycznie użytkuje własny pojazd, jednakowoż są sytuacje, gdzie oraz on jest zmuszony do zmiany opon.
Wyśmienicie bo wiemy, że ogumienie ma obowiązek być zmieniane chociaż raz do roku – https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Ze względu na nawierzchnie oraz temperatury rozróżniamy opony na sezon letni (obejmujący też wiosnę) i zimowy (z jesienią włączając). W owym czasie to wypada wymienić opony, lecz każda bardziej zorientowana postać będzie wiedzieć, iż nie jest to niezbędność, gdyż możemy nabyć tak oznaczane opony całoroczne.
Mamy prawo niemniej jednak posiadać komplet opon letnich oraz zimowych i jeżeli adekwatnie eksploatujemy własny pojazd, zamiast co roku kupować innowacyjne możemy je zmieniać, dotąd do póki nie stracą swej przyczepności. Co istotne mamy parę typów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się samochód. Może to być bowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtedy opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach bardzo dobre są opony bieżnikowane drobnymi oraz stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku powierzchni pośredniej między terenową, a uliczną najprawidłowiej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.